fredag, april 11, 2008

Stor, större, ?

Min pappa är starkare än din! Jag tror alla barn någon gång sagt denna mening i stolthet eller ilska till en kompis eller (för stunden) ovän. Som barn tror man att, den är bäst som är störst eller har största musklerna. Lite senare i livet har vi nog alla lärt oss att den som har de största musklerna kanske ändå inte är den som bäst, han kanske till och med är lite osmidig.

Jag tycker att IT-branschen ibland är som en spegelbild av dessa tidiga barnaår där alla försöker att stolt visa storleken på sina muskler i en blind övertygelse att detta är det vinnande konceptet. Just nu pågår en våg av sammanslagningar mellan företag och uppköp av konkurrenter inom vår bransch. Vi själva borde kanske slå på stora trumman i vår marknadsföring att vi är en del av världens ledande e-handelskedja inom IT med ca 20 miljarder i omsättning eller kanske borde vi flagga med informationen att vi funnits på svenska marknaden i 45 år. Inget annat bolag i Sverige har dessa ”muskler” att visa upp, ändå så nämner vi dem väldigt sällan.

Vi vill istället bli bedömda utifrån vårt sätt att vara och vår kundservice. Stora organisationer i all ära men det är inte alltid som dessa är bra, alltför ofta mister de sin personlighet för att istället övergå till en institutionsliknande vardag. Vi vill värna om vårt personliga bemötande mot alla våra kunder. För oss sätter vi en ära i att få ge dig som kund en personlig säljare, en som du känner till namn och som du kan ringa både när det gäller ris och ros. Visste du förresten att vi till och med är personliga i vår webshop. Där kan vi anpassa oss för just ditt företag med möjlighet till begränsade sortiment, attestrutiner eller andra specialfunktioner. Genom att göra det där ”lilla extra” är vi övertygade om att vår affärsrelation blir långvarig och till nytta och glädje för oss båda.

Nu är det snart dags för oss att genomföra vår årliga kundundersökning via vår web. Den ger oss information om hur vi uppfattas och vad vi presterar. Tidigare år har gett information om områden vi bör förbättra men också en mängd bekräftelser på att det vi redan gjort varit till belåtenhet för många. Delta gärna i vår kundundersökning men naturligtvis är du också välkommen direkt med dina synpunkter till mig. Vi hoppas att du instämmer i vår devis ”Misco – lite personligare”

Trevlig vår!
Peter Lager